11.28.2010

Stsenaarium 4

Õpilane Siiri saab keeleõppimisega hästi hakkama. Õpetaja soovitab tal kaaluda edasiõppimist välismaal. Siiri muretseb oma keeleoskuse pärast ja palub abi õpetajalt. Teda huvitab, kust saaks kuulata inglise keelt, mida kõnelevad inglased. Õpetaja annab nõu teha ise helifaile ja neid teistele kuulata anda. Nii saaks Siiri tagasisidet keeleoskuse kohta ja ka ise oma hääldust ja sõnavara kuulata ja korrigeerida. Siiril tekibki huvi asja vastu. Ta uurib Koolielust helifailide kohta. Ta loob ise helifaile: loeb sisse inglise keeles tekste. Ta leiab Koolielust foorumi rubriigi, kuhu saab üles laadida enda poolt loodud helifaile ja teiste omi kommenteerida. Temast saab aktiivne helifailide kasutaja. Foorumis pakutakse välja erinevaid teemasid ja siis kasutajad laevad üles enda poolt loodud helifaile ja annavad-saavad neile tagasisidet.

Disainisessioon:

1. Milliseid mõtteid see stsenaarium Sinus äratas?
2. Mida Sa arvad sellisest keeleõppimisest?
3. Kasutaksid Sa ise sellist õppimisviisi? Põhjenda, miks kasutaksid /ei kasutaks? I

2 kommentaari:

  1. 1. Milliseid mõtteid see stsenaarium Sinus äratas? Koolielu pole rahvusvaheline. Süsteem on natuke keeruline.
    2. Mida Sa arvad sellisest keeleõppimisest?
    See on hea, kui saad tagasisidet.
    3. Kasutaksid Sa ise sellist õppimisviisi? Põhjenda, miks kasutaksid /ei kasutaks?
    Ilmselt ei ole aega. Prooviks küll, kui tahan iseseisvalt õppida ja kaasa haaratud ka võõramaalased. Hea oleks, kui saaks võrrelda

    VastaKustuta
  2. Selle stsenaariumi juures tekkis mul küsimus, et kas helisalvestused vajavad sarnaselt õppematerjalidega enne avalikuks muutmist aineeksperdi heakskiitu?

    Kui õpilasi nähakse ka autori rollis ning sinna lisanduvad foorumiarutelud, siis on juba tegemist õpikeskkonnaga. Sel juhul pole ma enam kindel, kas selle salvestaja sidumine Koolieluga on hea mõte.

    Ma arvan, et tänapäevane veeb tähendab hulka piiratud funktsionaalsusega keskkondi, mis lihtsate tehnoloogiate abil (näiteks RSS, vistutamine) omavahel suhtlevad. Nii et see salvestaja võiks olla teostatud selliselt, et see on ka Koolielust eraldi kasutatav, mitte jäigalt Koolieluga seotud. Õpetajate jaoks oleks muidugi pluss, kui sinna pääseks Koolielu kasutajakontoga sisse.

    VastaKustuta