11.28.2010

Stsenaarium 3

Õpilane Kalle ei ole tugev inglise keeles. Raskusi valmistab just sõnade hääldamine. Ta kuulis sõbralt, et Koolielus on  üleval helifailid, kus räägib inglane. Sõber arvab, et neist võiks Kallele abi olla.  Kalle otsibki Koolielust neid helifaile. Ta laeb need oma arvutisse alla ja kuulab neid. Tema keeleoskus paraneb. Kalle teeb oma keeleõpetajale ettepaneku kasutada helifaile koolitunnis.

Disainisessioon

1. Milliseid mõtteid see stsenaarium Sinus äratas?
2. Kas kasutaksid ka keeleõppimiseks selliseid helifaile? Miks? 
3. Mida arvad Kalle soovitusest kasutada keeletunnis helifaile? Mida peaks õpetaja Sinu arvates tegema? 

2 kommentaari:

  1. 1. Milliseid mõtteid see stsenaarium Sinus äratas? Kas tõlge või tekst on olemas. Kas ma saan aru. Puudub kontroll ja juhendaja. Helifailis oleks juhendid sees.
    2. Kas kasutaksid ka keeleõppimiseks selliseid helifaile? Miks? Ei, kui tõlget pole. Kui konkreetne õpik, siis jah.
    3. Mida arvad Kalle soovitusest kasutada keeletunnis helifaile? Mida peaks õpetaja Sinu arvates tegema? Eelnema peaks olema juhendamine.

    VastaKustuta
  2. Ma arvan, et keeleõppe seisukohalt on sellistest inglase poolt sisse loetud tekstidest kindlasti kasu.

    Koolielu salvestaja seisukohalt olen ma natuke skeptiline, kuidas meil neid inglasi ja teisi emakeelena võõrkeelt rääkivaid inimesi leida ja salvestama panna õnnestub. Ja kuidas nad eestikeelses Koolielus salvestamise ja avaldamisega hakkama saavad :)

    Mulle tundub reaalsem, et lisaks Koolielus olevate salvestistele oleks võimalik lisada ka linke headele salvestustele väljapool Koolielu (nende Koolielusse kopeerimine on autoriõiguste tõttu sageli võimatu). Sel juhul muidugi ei saaks kasutada nende salvestuste mahamängimiseks Koolielu playerit.

    VastaKustuta